Съвети за копирайтинг, които ще увеличат Вашия рейтинг в търсещите машини

Колко сигурен е WordPress?
January 8, 2019
5-те най-добри компонента на успешния уебсайт за директен маркетинг
January 16, 2019
Show all

Съвети за копирайтинг, които ще увеличат Вашия рейтинг в търсещите машини

Опитвали ли сте се да потупвате главата си и да триете стомаха си по едно и също време? По-трудно е, отколкото звучи! Писането на добро съдържание може да се представи по същия начин. Това е комбинация от две отделни задачи - писане творчески и писане за търсене. Тези две задачи може да са изпълними сами по себе си, но когато са комбинирани, създават в главата Ви една особена главоблъсканица. Добрата новина е, че търсачките са на наша страна. Те искат да класифицират съдържанието, което е интересно и полезно за потребителите. Това означава, че писането на висококачествено, удобно за четене съдържание трябва да бъде основна част от SEO стратегията Ви. Тя може да намали степента на отпадане, да увеличи връзките Ви и да покаже на Google, че Вашето съдържание е най-доброто.


И така, как да напишете такъв вид съдържание? Не е толкова трудно, колкото си мислите. Ето и няколко съвета от нашите експерти:

.

Пишете за вашите читатели


Изглежда очевидно, нали?


Но повечето от нас не пишат за читателите си; пишем за тези, които смятаме, че са наши читатели. Даваме им съдържание, което смятаме, че те искат. Това е капан, в който лесно може да попаднете, но за щастие решението също е лесно.


Първата стъпка е да разберете кой е в аудиторията ви. Извлечете данни от Google Analytics, попитайте клиентите си за мнението им за Вашите продукти и служители или разгледайте останалите коментари от статиите Ви. Много по-лесно е да пишете за аудиторията си, ако знаете кои са те.


След това ги специфицирайте и винаги пишете само и единствено за Вашите читатели. Избягвайте широкото и обширно съдържание, което се харесва на масите, дайте на аудиторията си нещо специално. Това е специално преживяване, което ще получат само от Вас, и ще ги накара да се връщат за още.


По същия начин не се страхувайте да използвате думи като „вие“. Това е още един сигнал за читателя, че това съдържание е създадено за тях.


Въпреки това, най-добрият начин да пишете за Вашите читатели е може би най-простото от всички. Не губете времето си! Кажете им незабавно какво ще получат, доставете го своевременно и избягвайте скучната или повтаряща се информация, изпълнена с термини, които най-вероятно читателя все още се чуди как точно да прочете.



Забавлявайте читателите си



Всички искаме да се позабавляваме. Ако можете да използвате съдържание с хумористична цел или да внедрите малко интрига, вероятно читателите ще останат.


Ако не можете да направите това, поне го направете равностойно. И ако и това не можете, просто не го правете скучно.


В края на краищата, нищо не кара читателите да напуснат сайта Ви, от едно скучно и безинтересно съдържание.


Как да го избегнем? Непрекъснато съчетание от лична и лесна за разбиране стратегия:


  • Опитайте алитерация (както направих аз) или стратегическо римуване и повторение.
  • Премислете добре дължината на изреченията си, така, че да създадете ритъм. Работи!
  • Говорете в настоящо време, защото това носи повече достоверност.
  • Опитайте да изхвърлите, уж случайният, официален тон за учтивост. Читателите са по-ангажирани, ако смятат, че разговарят с приятел.
  • Ако стилът на писане Ви позволява, покажете Вашата личност. Разкажете някоя история, изложете Вашето мнение или споделете някоя друга шега.
  • Използвайте описателно писане - това помага на читателя да се чувства така, сякаш е с вас.
  • Не забравяйте да използвате формулата AIDA (Внимание, Интерес, Желание, Действие), за да привлечете читателите. Например, можете да опитате изненадващ въпрос или просвещаващ факт като встъпително изречение.

Най-важното е, не оставяйте липсата на енергия да се прояви в съдържанието Ви. Това е писменият еквивалент на „Не позволявай им да те виждат пот.“ Ако читателят може да каже, че си бил отегчен докато пишеш, те също ще бъдат.



Спечелете доверието на читателите



Какво Ви идва на ум, когато мислите за спечелване на доверие? Мислите ли за препоръки? Сертификационни символи? Какво ще кажете за правилното използване на думата “вашето”?

Грешната формулировка, граматиката или правописа говорят на аудиторията, че не сте авторитетни.

Защо това е лошо? Читателите, които не Ви вярват, няма да се задържат на страницата или да споделят съдържанието Ви. Всъщност най-вероятно няма дори да довършат четенето.

Това не е нова информация, но е лесно да забравите този факт, когато сте фокусирани върху общата картина. Ето някой неща които да проверявате винаги:


  • Граматиката, разстоянието, правописа и пунктуацията са без абсолютно никаква грешка.
  • Използването на преувеличения: думи като „много” или „наистина” обикновено не са необходими.
  • Двойна проверка на изразите: фрази като „Можех да се грижа по-малко“ са неправилни и ще притесняват някои читатели.
  • Четене на съдържанието на глас, за да откриете грешки. След това още някой да го прочете и редактира, ако има нужда.

Най-важното, помнете, че винаги трябва да цитирате източниците си. Ако е възможно, пишете за теми, които знаете - за читателите е по-лесно да Ви се доверят по този начин. Ако трябва да пишете за нещо, с което не сте запознати, изследвайте вече написаното за него. Чак тогава започнете работа! Понякога външния източник е точно това, от което една тема се нуждае.



Пишете с цел



Съвет: изпълнението на броя думи не се счита за цел. Насочването по ключова дума също не е такава.


Има един популярен учебник за реторика, наречен „Всичко е аргумент“, и всичко, което трябва да знаете, е точно там, на корицата. Писането Ви трябва да е насочено към нещо и това е вашата цел. Наличието на тема от самото начало ще направи всичко - от създаването на призиви за действие до насочването на ключови думи - много по-лесно.


Ако не знаете каква е целта ви, опитайте да я поставите като намерение. Може да Ви помогне да помислите и за трите вида намерения за търсене (навигационни, информационни и транзакционни заявки). Например, може би намерението Ви е да информирате читателите си за стойността на качествените текстове.


Щом веднъж разберете своята цел (или намерение), всяка дума, изречение и призив за действие трябва да сочат към тази цел. Ако думите са Вашият бюджет, целта Ви е най-важният изход.


Ако имате проблеми с насочването по предназначение, опитайте обърнатия пирамидален модел, който журналистите използват. Най-важната информация отива на първо място в съдържанието, след което се разширява в подробности и подкрепяща информация.



Направете съдържанието лесно за четене



За да може читателите да четат, съдържанието, то трябва да бъде лесно смилаемо.


Как да направите това? Направете параграфите си с по пет до седем изречения (или по-малко, ако изреченията ви са твърде дълги). Използвайте удебеляване и заглавия, за да разделите идеите и създайте списъци, когато е възможно.


Това може да бъде полезно и за търсене. Ако не ми вярвате, проверете колко бързи отговори са извлечени от графиките и списъците.


Не на последно място използвайте изображения, за да разделите публикацията си. Особено в ерата на Instagram е от съществено значение.




Готово! Писането на удобно за четене съдържание, което ви помага да се класирате, не трябва да е трудно. Всъщност се обзалагам, че можете да го овладеете преди трикът с триенето на корема.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *